четвъртък, 2 януари 2014 г.

Мойте кифлички на Карлсон

Е, както вече ви разказах, аз обичам сладките неща. Затова ще ви покажа една от любимите ми рецепти. Освен на десертите, съм голям почитател на творчеството на Астрид Линдгрен. И навярно се досетихте, че рецептата, която ще ви покажа е "Кифличките на Карлсон".


Продукти:

За тестото:
1/2 кубче мая
250 мл мляко
2 яйца ( тук импровизирам според броя яйца в хладилника, пробвала съм и с 1)
5 с.л. захар
~ 500гр брашно (за меко тесто)

За пълнежа:
захар (на око и вкус) (може и кафява, в случая е с бяла)
канела
125 гр масло

Начин на приготвяне:
Разтварям маята с една лъжица захар в малко хладка вода. Добавям останалото количество захар, двете разбити яйца и леко притопленото мляко. Разбърквам и започвам постепенно да прибавям пресятото брашно. След това измесвам тестото с разтопено масло, покривам с кърпа и оставям на топло да втаса за около половин час ( ако съм много гладна, може и по малко, а ако има нещо друго интересно за правене, си стои и по-дълго). След това разделям на две топки тестото и разточвам във формата на правоъгълник, с дебелина на блата около половин сантиметър. Мажа обилно с разтопено масло, захар и канела. Завивам на руло и режа с остър нож, парчета дебели около 3-4 см. Подреждам в тавата, правя и втората топка и пак оставям да втасва, като в този момент си включвам фурната на 220 градуса. Когато загрее, ги пъхам във фурната и пека до порозовяване.




П.П. Много харесвам и кифличките от Икеа

Няма коментари: